top of page

Diplomovaný podolog České podologické společnosti z. s.

Jak to začalo... Možná by někoho mohlo zajímat, jak jsem se dostala k péči o nohy a k nápadu založit Podologický institut. Věřte nevěřte, cesta byla dlouhá a už vůbec ne jednoznačná. Jako malá jsem si postupně uvědomovala, že mám pár přání, která bych si v životě ráda splnila...



Začalo to kdysi dávno tím, že jsem byla na základní škole se třídou na úřadě práce, kde nám dávali jakýsi test, který nám měl pomoci se rozhodnout, co dál po škole. Nebylo to pro mne moc přínosné, spíše jsem se tam nudila, ale pamatuji si docela jasně, že mi tam učaroval nápis na šanonu Management.


Tenkrát jsem vůbec netušila, co to slovo znamená, a přesto jsem věděla, že půjdu na gymnázium a zaměřím se na jazyky. Po škole jsem se dostala do Prahy na bakalářský obor vyučovaný v anglickém jazyce – Agricultural Economics and Management.  Díky tomu přišla šance vyjet studijně do zahraničí – vybrala jsem si tedy Portugalsko, Lisabon, obor Economics and Management. Zde jsem se naučila mnohé, nemálo z toho mi následně pomohlo v mé budoucí praxi.  Získala jsem představu o tom, jak dostat nové informace a služby mezi lidi. Po letech jsem dokončila magisterský obor v anglickém jazyce – Economics and Management a bylo to tu, splnil se mi jeden z mých snů.


Tenkrát jsem vůbec netušila, co to slovo znamená, a přesto jsem věděla, že půjdu na gymnázium a zaměřím se na jazyky. Po škole jsem se dostala do Prahy na bakalářský obor vyučovaný v anglickém jazyce – Agricultural Economics and Management.  Díky tomu přišla šance vyjet studijně do zahraničí – vybrala jsem si tedy Portugalsko, Lisabon. Zde jsem se naučila mnohé, nemálo z toho mi následně pomohlo v mé budoucí praxi.  Získala jsem představu o tom, jak dostat nové informace a služby mezi lidi. Po letech jsem dokončila magisterský obor v anglickém jazyce – Economics and Management a bylo to tu, splnil se mi jeden z mých snů.


Během let studií jsem pracovala brigádně na různých pozicích a postupně jsem přicházela na to, co vše v životě určitě dělat nebudu, protože mne to nenaplňuje. Chodit do práce jen proto, abych zaplatila všechny výdaje, je rozhodně potřeba, ale po čase to přestane bavit a člověk pak hledá jiné uplatnění. Moje máma se jednoho dne rozhodla, že se jí moc nelíbí, že její dcera je zaměstnancem, a hnala mě za tím, ať zkusím něco jiného – podnikání v oboru manikúra a pedikúra. Přiznávám, že ze začátku se mi to moc nezdálo. Já a manikúra a pedikúra. Bavilo mě malování... Jak čas plynul, zjistila jsem, že ráda komunikuji s lidmi a baví mě vzdělávání, samotná kreativita práce při manikúře a péče o nohy při pedikúře mne začala naplňovat a našla jsem v tom sama sebe. Po základním kurzu jsem se rozhodla, že nikdy toho nebudu vědět dost a chci se vzdělávat dále – a to mi zůstalo do dnes.



Vzhledem k rodinné situaci a nějakým zdravotním problémům jsem od střední školy hledala cestu, jak si pomoci, ke klidu v duši a k harmonii se sebou samotnou a i s okolím. Spousta literatury a úžasných lidí, které jsem v životě potkala, mne dovedla k nepřebernému množství zajímavých informací a knih. Tato tzv. moudra a životní zkušenosti se občas při povídání s klienty u pedikúry hodí. Ale ne všichni jsou připraveni naslouchat. Někteří si při pedikúře rádi přispí, protože u nás máme křesla uzpůsobená tak, že si při broušení chodidel může klient lehnout na břicho a klidně odpočívat.


Myslím, že je mé poslání pečovat o ostatní a dávat si dohromady souvislosti, informace a lidi, kteří si mají co říct. Rozhodla jsem se ujmout předávání znalostí a zkušeností oficiální cestou a po čase jsem získala první akreditaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a začala pořádat první školení. Letos to bude dvanáct let, co jsem se o obor manikúra a pedikúra začala zajímat. Máme tedy výročí.


Je krásně symbolické, že se mi podařilo splnit si svůj další sen a vytvořit si vlastní značku a firmu. Narodil se Hilarion – Podologický institut.



Často se mne lidé ptají, proč dělám pedikúru, když mám vystudovanou vysokou školu. Odpověď zní: "Kde jinde bych jinak mohla tak krásně uplatnit znalosti ekonomie a managementu. Ekonomie – tok peněz a management – pochopit to, jak fungují jiní, a pomoci procesům fungovat, jak nejlépe to jde." Ráda pečuji o lidi, opravdu mě to baví a věřím, že to baví i klienty. Počítač a nějaká práce u stolu je všude, ale já to mám pestřejší, žádná excelová tabulka vám nikdy neřekne, že jste svou prací někomu pomohli od bolesti zarůstajícího palce nebo že díky vám mají klienti hezčí den. To zahřeje u srdce. Za to to stojí.


Něco málo z dosavadního vzdělání, jež je vám při ošetření u nás k dispozici:


  1. Odborný kurz podologie (Bc. Jaroslav Fešar, prezident České podologické společnosti Prof. MUDr. Petr Arenberger, DrSc., MBA, FCMA, předseda České dermatovenerologické společnosti)

  2. Arkadyho kostka (MUDr. Jakorav Lux)

  3. Podiatrie, fyzioterapie nohy a biomechanika dolní končetiny (Mgr. Pavla Rybová)

  4. Podiatrie se systémy Vasyli Medical (Mgr. Pavla Rybová)

  5. Wellnes relaxační masáž ruky (Carmen Lindner – Německo)

  6. Naspam – nehtová rovnátka (Německo)

  7. GoldStadt – nehtová rovnátka lepená a poloviční (Wolfgang Knörzer – Německo)

  8. GoldStadt – nehtová rovnátka klasická (Wolfgang Knörzer – Německo)

  9. Bolesti přednoží (Wolfgang Knörzer – Německo)

  10. Ergonomie práce v podologii (Hellmut Ruck – Neměcko)

  11. Přehled struktur dolních končetin – stáž patologie (Ústav anatomie, Praha)

  12. Plochonoží v dětském i dospělém věku (Milada Nadášiová – Slovensko)

  13. Odborná stáž – syndrom diabetické nohy pro nezdravotníky (MUDr. Robert BÉM, Ph.D. – IKEM, Praha)

  14. Výroba individuálních vložek do bot (Milada Nadášiová – Slovensko)

  15. Podologické minimum (Milada Nadášiová – Slovensko)

  16. Nehtová protetika (Milada Nadášiová – Slovensko)

  17. Ošetření mykotických nehtů a PACT terapie (Milada Nadášiová – Slovensko)

  18. Úvod do světa mikroorganizmů (Milada Nadášiová – Slovensko)

  19. Kurz rovnátka Ross Fraser (Jaroslav Fešar – Praha)

  20. Kurz první pomoci

  21. Okluze v podologii (Milada Nadášiová – Praha)

  22. Vakuová masáž (Dexter Academy)

  23. Medová masáž (Dexter Academy)

  24. Lávové kameny (Dexter Academy)

  25. Uplatnění individuálních sportovních vložek v teorii a praxi (Hana Vaňo – Praha)

  26. Vyšetření nohou systémem Pedikom a individuální stélky do bot (Hana Vaňo – Praha)

  27. Informačně vzdělávací seminář Spiraldynamik (Lenka Kazmarová – Praha)

  28. Masér pro sportovní a rekondiční masáže (Dexter Academy)

  29. Manuální lymfodrenáž (Dexter Academy)

  30. Nehtová rovnátka Ross Fraser (Jaroslav Fešar – Praha)

  31. Nehtová rovnátka Imkor (Mária Ivanková)

  32. Zhotovování silikonových korektorů v podiatrii (Jaroslav Fešar – Praha)

  33. Problematika zarůstání nehtů a zhotovování nehtových špon (Jaroslav Fešar – Praha)

  34. Rekvalifikační kurz kosmetiky (Dexter Academy)

  35. Mykologie v podologii (Doc. MUDr. Magdalena Skořepová, CSc.)

  36. Dermatologie v podiatriiReflexologie nohy II. – vnitřní systém nohy (Eva Marie Horáková – Praha)

  37. Reflexologie nohy I. – pohybový aparát (Eva Marie Horáková – Praha)

  38. Přeškolení na přístrojovou pedikúru (Jaroslav Fešar – Praha)

  39. Rekvalifikace manikúra a pedikúra

  40. Průběžně navštěvujeme výstavy a kongresy v Německu – kde je podologie daleko rozšířenější.


Poděkování:Tímto bych chtěla poděkovat všem, kteří mne za ta léta podporovali a pomáhali mi na dlouhé cestě, která vedla až sem. Děkuji svojí matce, která mi dala vše, co mohla, a která už s námi není. Díky její vzpomínce se mohou dít dnes věci tak, jak se dějí. Děkuji za moji úžasnou dceru a partnera. Děkuji tímto celé své rodině, otci, blízkým, přátelům, učitelům, kteří mi pomáhali nejen na poli studijním – jmenovitě paní RNDr. Ivaně Peteriové, paní Ing. Bohuslavě Boučkové, CSc., dále děkuji Jardovi Fešarovi, díky kterému jsem se seznámila s podologií a začala dlouholetá vášeň a povědomí o nezbytnosti mezioborové spolupráce. Děkuji všem svým kolegům, se kterými jsem mohla pracovat. Děkuji svým studentům a studentkám – za to, že jsem je mohla učit a naučit se mnohé o nich samých. Děkuji svým klientům za dlouholetou věrnost. Děkuji všem dodavatelům za spolupráci a podporu.Dále děkuji všem dalším učitelům, u kterých jsem se kdy mohla učit a proniknout hlouběji do světa širokých souvislostí – vědomí, nejen v péči o tělo, člověka, duši a nohy. Díky vám všem mohu dnes tvořit toto vše, věřím, že to přináší klientům radost a potřebnou péči – servis a služby, pozornost takovou, jakou bych si přála pro všechny, kteří ji potřebují.


No a jsem sama zvědavá, co bude dál. Těšíme se na vás :)

77 zobrazení0 komentářů
bottom of page